Ha fel kellene sorolnunk néhány olyan kiegészítőt, amit szerte a világon nők millió viselnek, akkor a Prada táska is szerepelne a listánkon. Kicsi, nagy, visszafogott, feltűnő, esetleg extravagáns, a kínálatban mindannyian megtalálhatjuk a hozzánk illő változatot. Egy biztos, bármelyikre is esik a választásunk, luxus minőségű táskát veszünk kézbe, ami időtlen eleganciával és stílussal ruház fel minket. Erről a szépen kidolgozott részletek is gondoskodnak, ami a Prada táskák egyik legjellegzetesebb tulajdonsága. Nézzük, hogy hogyan vált a szóban forgó márka nők millióinak kedvencévé, és minek köszönhető a Prada női táska már-már ikonikus mivolta!
Így indult a Prada története
A Prada márka az 1900-as évek elején jött létre, amikor egy Maria Prada nevű bőrdíszműves elindította vállalkozását, és elkezdett magas minőségű bőrruhák készítésével foglalkozni. A termékei hamar ismertté váltak, ugyanis az emberek szerették, hogy magas minőségüknek köszönhetően nem egyhamar mentek tönkre, és az aprólékosan kidolgozott részletek is elnyerték a tetszésüket. Mint, ahogy az lenni szokott, az alapító munkássága csak egy ideig tartott, majd valaki más vette át a helyét. A Prada esetében ez a személy Mario unokahúga Miuccia Prada volt, aki folytatta a tevékenységét. Valójában neki köszönhetjük, hogy a 21. században a mi öltözékünket is díszítheti a Prada táska, ugyanis ő hozta létre a ma ismert cég elődjét. Ő volt az, aki új utakat nyitott meg a divatban, és kreativitásával az egész világot meghódította. A sikerhez az is hozzátartozott, hogy Miuccia megismerkedett Patrizio Bertelli üzletemberrel, aki később a férje lett. Neki már bőven volt tapasztalata a saját bőráru üzlete révén, így olyan tanácsokkal tudta ellátni Miucciát, ami segített a Prada márkát az élvonalba emelni. Az ő ötlete volt például az is, hogy ne angol import árut forgalmazzanak, hanem saját maguk készítsék a termékeket.
Amire mindenki várt: a Prada hátizsák és az igazi áttörés
Bár a Prada női táska már akkor is kedvelt kiegészítőnek számított, az igazi siker azonban még váratott magára. Arról nem is beszélve, hogy az 1900-as évek közepén, végén csak nagyon kevesen tehették meg, hogy viseljék, a Prada táska ára ugyanis egy igen jelentős összeg, mondhatni kész vagyon volt. Az első igazán nagy sikert arató termékük a vízhatlan hátizsák volt, ami tartós nejlon anyagból készült. Ez a kiegészítő nemcsak Firenzébe, hanem Párizsba, Madridba és New Yorkba is eljutott. 1989-ben bemutatásra került az első készruha kollekció is, ami egyszerű vonalú, letisztult ruhadarabokból állt. Tulajdonképpen ez volt a Prada debütálása, amivel végérvényesen berobbant a köztudatba. A divatház a magas beosztású, kimagasló jövedelemmel rendelkező, dolgozó nőket célozta meg, akiket a termékeik “anti-sznob” mivoltával sikerült meghódítaniuk és rendszeres vásárlóikká tenniük. A 90-es években az egyik legnagyobb névvé vált a divatvilágban, a népszerűsége pedig azóta töretlen. A Prada táska ikonikus darab lett, és természetesen a ruhák is legalább akkora népszerűségnek örvendenek a világ számos részén.