A luxus mindnyájunk számára mást jelent. Vannak, akik szívesen spórolnak a pénzzel, és például az 50 ezer forint körüli táskákat már magasan a fényűzés kategóriájába sorolják, míg olyan személyek is akadnak szép számmal, akiknek a pompa fogalma a Gucci-nál kezdődik és a Chanel-nél végződik. Teljesen mindegy, hogy Ön melyik csoportba tartozik, majdnem biztos, hogy vágyik arra, hogy legyen egy igazán mutatós luxus táskája.
Az igazság pedig az, hogy a nagy márkák jól tudják, bizony bármennyit is elkérhetnek a luxus kategóriát képviselő kiegészítőikért, mindig lesznek, akik örömmel nagyra nyitják a pénztárcájukat és nevetve kifizetik a kért összeget. Bátran kijelenthetjük, a luxus táska státuszszimbólum is – hiszen szavak nélkül is rengeteget mesél a gazdájáról.
De vajon mióta van ez így?
Mikor léptek be a köztudatba a szóban forgó trendi kiegészítők? Nos, a vitathatatlanul érdekes és magával ragadó táskatörténelembe kicsit elmerülve azonnal láthatjuk, hogy a hölgyek és a kedvenc kiegészítőik kapcsolata valamikor az 1900-as évek elején kezdett komolyra fordulni. Természetesen a szebbik nem képviselői már korábban is viseltek táskát kiegészítő gyanánt, ám az akkori modellek szerepe tökéletesen kimerült a praktikai szempontok kiaknázásában.
A középkor embere például nemtől függetlenül előszeretettel viselt a derékára erősített kisebb erszényt, amibe a kisebb személyes tárgyait hordta magával – tükröcskét, noteszt vagy a házkulcsot, illetve aprópénzt. A 18. században a táskák hatalmas változáson mentek keresztül: ez a korszak igazi mérföldkőnek számít a kiegészítők történelmében, ugyanis megjelentek a mai luxus táskák ősei, a mutatós retikülök.
A luxus táskák fejlődéstörténete
Ezek a kézzel készített kiegészítők gyakran a viselőjük kézügyességéről tettek tanúbizonyságot, és horgolással, illetve kötéssel készültek el, és csodaszép hímzéssel voltak díszítve. A 20. században aztán megtört a jég: a női egyenjogúság előre törésével a luxus táskák is helyet kaptak a köztudatban. A hölgyeknek minél fontosabb lett a divatos megjelenés, ami alól természetesen nem képeztek kivételt a szóban forgó kiegészítők sem. A táskagyártók sorra ontották a soraikról a lehető legkülönfélébb modelleket, így a szebbik nem képviselői a kedvükre válogathattak –a pénztárcájuk kapacitásának a függvényében- a széles spektrumú felhozatalból.
Így jött el a Chanel tündöklésének a kezdete is- 1955-öt írtunk ekkor pontosan. A Chanel mellett megjelent a Hermés és természetesen a manapság is a leggyakrabban emlegetett luxus márka, a Louis Vuitton is. Jelenkorunk vitathatatlanul fénylő csillagai, a luxus táskák tényleg csillagászati összegekbe kerülnek. Túl vannak-e árazva ezek a kiegészítők? Mindenképpen! Ám ez nem jelenti azt, hogy azok, akik megtehetik maguknak, ne fizetnének boldogan, kacagva ki akár többszázezer dollárt is az egyes áhított modellért. Nos, a világ úgy néz ki, e tekintetben nem változik: az igazán gazdagok játszóterén pedig most a luxus táska a főattrakció.